Buch: Visual Research Methods in Fashion

visualresearchcover

Im Mai 2011 erscheint ein Buch mit dem Titel Visual Research Methods in Fashion bei Berg Publishers. Autorin ist Julia Gaimster, Leiterin der Abteilung für eLearning am Londoner College of Fashion.
Durch viele Interviews mit Personen und Größen der internationalen Modeszene aus den Bereichen: Trendforschung, Blogging, Illustration, Photographie oder Marketing bereitet sie den Inhalt zum Thema Visual Research“, dem Prozess der Kreativität, auf; dabei behandelt sie etwa die Herangehensweise an Methodik und Inspiration für Mode, oder lässt Könner wie Filep Motwary Tipps und Tricks zum Erfolg in der Modebranche verraten.

In den Worten Julia Gaimsters: “I wanted to write a book that was really practical, that was relevant to contemporary practice in the fashion industry and helped people to navigate the maze of information that is now available. It is designed to provide strategies and tools to identify useful and valid sources of visual information, to analyse it, store it and retrieve it. The book reflects twenty years of my experience as an educator in fashion and will be useful to students, researchers or anyone working in the industry that wants to become more strategic in the way they manage the visual research process. I have been very lucky to have professionals like Filep who have agreed to share their expertise and make the project possible.

Visual Research Methods in Fashion
Julia Gaimster
Berg Publishers
Veröffentlichung Mai 2011
352 Seiten, mit mehr als 150 Illustrationen

via un nouveau iDeal