Kenzo – Cloudbusting (AW13 Campaign Film)

Die durch die Kreativdirektoren Carol Lim und Humberto Leon (Opening Ceremony) wiederbelebte Kultmarke KENZO bietet im neuen Kampagnenfilm Cloudbusting eine abstrakte Erzählung umgesetzt von Regie-Duo Partel Oliva. Rauch und Wolken – einer der Key-Prints der A/W 2013 Kollektion – bilden das Zentrum einer beklemmenden Atmosphäre mit wahnwitzigen Motorrad-Stunts um eine junge Frau. 

Inspiriert von der Herren- und Damenkollektion für die kommende Saison interpretiert der Fashionfilm ein fantastisches, post-romantisches Universum und die Suche nach der perfekten Ordnung. Die Kontraste von Tag und Nacht, dem Kommen und Gehen, konstruieren eine fast schon widersprüchliche Bewegung und stellen doch eine magische Einheit dar: „The concept came from the Men’s collection.  At the show, we saw these looks emerge, precise and technical, as if powered by a definite sense of purpose, but also embellished and decorated with painterly motifs. The contrast was beautiful, like a hand embroidered space suit, something in itself almost contradictory. We wanted to develop this first impression by finding the perfect world from which these looks were beamed, and the duty to which they were dedicated. From this came the motorbikes, the helmeted acrobats endlessly polishing off impossible movements and the girl in the middle, who follows her own set of rules and splinters the perfect order.“ (Partel Oliva)

Kenzo A/W 13 Kampgane

Kenzo A/W 13 Kampagne

Kenzo AW 13

Kenzo A/W 13 Kampagne